Bilder från Kenya del 8

Bilder från Kenya del 2

Bilder från Kenya del 1

Tjenare!

Jag har det väldigt bra här i Kenya. Tar det lugnt för det mesta.
Vi var på ytterligare en safari med övernattning tisdag-onsdag och åkte då även på nattsafari och det var så himla coolt typ. Man använder en strålkastare som en ranger håller i som han svepte överallt och eftersom djurens ögon reflekterades mot ljuset så var de inte alltför svåra att hitta. Vi såg massa små kattdjur, antiloper, en "mungo", elefanter och det bästa: en lejoninna med fyra lejonungar! Åååh vad de var söta! Helt sjukt faktiskt.
Och nu de senaste dagarna har vi bara legat vid poolen och solat/badat. Rätt nice alltså!

Jag har även skaffat två nya vänner som jag matar och klappar en stor del av dagarna. De följer efter mig vart jag än går och är så söta så! Mina små kissemissar.

(Kan bara lägga ut de bilder jag har på mobilen just nu. Resten kommer när jag kommit hem)

Hej från Kenya

Hejhej sorry för dålig uppdatering men internet är lite cp här nere i Kenya. Så tänkte bara uppdatera lite snabbt om livet här nere och försöka blogga mer!

Vi kom hit 31 dec, och firade nyår på ett hotell med fyrverkerier på stranden och någon slags show. Sen åkte vi på safari i 4 dagar och bodde ute i parkerna. Har sett typ allt utom noshörning och gepard. Efter dessa fyra dagar kom vi till vårt hotell som vi nu bor på. Eftersom jag fyllde år den dagen blev jag firad av personalen på kvällen. De var jättesöta och hade gjort en tårta till mig!
Dagen efter åkte jag och mamma ut för att dyka ett dubbeldyk. Första dyket (18 meter) såg vi hajar trots dålig sikt och under det (8 meter) andra massa fiskar och sånt. Och under andra kunde jag ta med min nya undervattenskamera dom jag fick i julklapp som kan gå ner på 15 meters djup.
Idag har vi äntligen fått semesterns första sovmorgon och bara tagit det lugnt. Imorgon bär det av 05.00 för mer safari och en övernattning. Resten av resan ska vi nog bara ta det lugnt hoppas jag!