dagens match

Så, nu ska jag väl berätta lite om våran match idag.
Allt började ganska bra och lugnt.
Men sedan blev alla mer aggressiva.
Speciellt nr. 21 i det andra laget.
Men även sasja och elizabeth i vårt lag.
Och faktiskt de flesta blev ganska aggressiva.
Förutom jag typ...jag orkar aldrig bli arg.

Men när det var 5 sekunder kvar började allt koka över.
Vi fick en utvisning på elizabeth av okänd anledning
(domarna var ganska emot oss)
Och då ställde alla upp för att de andra skulle ha en frislag framför mål.
Och såhär var samtalet då (medans domarna stod och pratade med sekretariatet):

R21-R? (Råsunda nr. 21-Råsunda okänd): Hörde du vad domaren sa? Att han aldrig varit med om något så förjävligt och äckligt som de. Hahahaha
Lovisa: Ursäkta? Vad sa du?
R21: Du hörde vad jag sa
R21 (till mig): Du är så ful och äcklig
Jag: Jaadå, jag vet
R21: *fnys*
R21-R?: Alltså jag ska seriöst sparka ihjäl henne (mig) Så ful och äcklig är hon
*Sasja får damp och hoppar på henne, tar tag i henne bakifrån runt halsen och smäller till henne i ansiktet (pannan), båda ramlar och sasja slår på*
*Folk kommer och lyfter bort henne*
*Sasja får rött kort, publiken applåderar när hon går av planen*
*Råsundas tränare springer fram till vårat lag*
RT (Råsundas Tränare): NI ÄR JU IDIOTER HELA BUNTEN!!
Gabbi: URSÄKTA!? VI HAR INTE RÖRT DINA SPELARE! BARA SASJA, SÅ DU HAR FAN INGEN RÄTT ATT KALLA OSS IDIOTER!
*Alla ställer upp igen för ett frislag*
R?: Ni är så omogna
Jag: Men låt oss vara det då
R?: *fnys*
Någon i vårt lag: De gör mig så arg
jag: Nej jag tycker att de är jättesöta
*Man ser hur hela deras lag spärrar upp ögonen och blir sura*
R21: Nu skjuter vi bara dethär skottet och gör 9-0
*De skjuter....och missar*

Efter matchen vägrar de tacka och det är sån sjuk stämning.
Elizabeth, Sasja och Camilia tänker slå ner 21:an
Jag försöker lugna de, lyckas nästan.
Mamma lugnar de helt.

Vi byter om och åker hem, dock stannar sasja, camilia & elizabeth.
Vet inte vad som hände men hoppas verkligen att de inte började slåss.
Men tror inte det

Åsikter om detta:
1. De valde verkligen rätt person att "mordhota", vilken annan människa som helst i vårt lag hade klippt till de direkt. Nu gjorde Sasja det istället för mig men ändå.
2. Gissar på att de gjorde detta för att psyka oss
3. De är lite mystiska som valde att hota mig eftersom att jag inte ens pratat med de eller ens nuddat de.
4. Detta hände inte tidigare för att jag skrek åt alla att lugna sig
5. Det betyder att vi "got each others back" i laget
6. Det såg jävligt kul ut när sasja hoppade på 21:an, hela vårt lag asgarva
7. Finns bara ett sätt att tackla sådana, genom att vara snäll och inte bry sig.

And thats it!
Nu vet alla som läser min blogg vad som händer på matchen Råsunda-Djurgården Innabandy F94

Här kommer lite bilder från matchen ändå:
(innan kallabaliken)


(Vi är de röda)

Kommentarer
Postat av: MoreOrLessLuckY

Hah, galet eller!?

Det värsta jag har varit med om är en örfil på handbollsplanen (av en dansk för att jag inte lät henne skjuta mål?) så jag har aldrig hört om ngt sånt här galetgalet :G

2009-10-14 @ 21:16:54
URL: http://moreorlesslucky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0