bortskämd - bra eller dåligt?

som de flesta vet är jag ganska bortskämd och ni håller inte inne med att berätta det för mig om man säger så...
och nu tänkte jag ta upp fördelar och nackdelar med detta...



+ man får i stort sett allt man vill ha
+ behöver inte bry sig om pengar
+ får oftast som man vill
+ nästan alla andra är avis (vilket är kul)
+ oftast nyaste sakerna
+ lätt att vara "inne" (om man vill)
+ förbättrar självförtroendet



- när man inte får som man vill blir man galen
- man glömmer pengars värde och lär sig inte att man måste jobba för pengar
- inser inte hur svårt andra kan ha det
- lär sig inte riktigt ta ansvar
- lever i en kind of drömvärld
- van vid någon som passar upp
- tendens till egoism

det blev lika, men lixom wtf, jag tänker minsann fortsätta vara bortskämd! I don't care vad ni säger!
Jag kommer fortsätta resa utomlands 4 ggr per år
Jag kommer fortsätta gå in i en affär, välja det jag vill ha och få det
Jag kommer fortsätta använda mina föräldrar som betjänter
Because that's my life
enda jobbiga (enligt mig) är att man ALLTID vill ha det man inte kan få, och som sagt, när man inte kan få det blir man alldeles crazy...
Detta inlägget är inte för att på något vis skryta om att jag är bortskämd, utan för att visa att det finns både för- och nackdelar med det.

Och nu ska jag sannerligen sova!

och ja, jag är sjukt snygg ibland!
PussCiao

Kommentarer
Postat av: Anonym

skönhet kan inte köpas för pengar darling ;)

2010-08-29 @ 19:26:10
Postat av: Anonym

skönhet kan inte köpas för pengar darling ;)

2010-08-29 @ 19:28:11
Postat av: m

Du är inte snygg, äcklig attityd gumman, barnslig, du lär inte komma långt i livet :)

2010-09-03 @ 15:20:48
URL: http://micca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0